A süti, a süti, a süti

Az alábbi levelet a Testvéremnek és Édesanyának szántam, ám sokan reklamáltak, hogy nem írok mostanában, ezért gondoltam, megosztom:


Sziasztok,



Már kétszer nem sikerült jól a Juci féle meggyes süti. Fogalmam sem volt, mi a fene baj van, mindent úgy csináltam, ahogy leírtam. Aztán eszembe jutott, hogy a tesóm tepsije jóval kisebb, mint az enyém. Lehet az van, hogy a légisességéhez megfelelő magasság is kell... na fogtam magam, és a barátoktól kapott egy kiló meglehetősen savanyú szilvát felkockáztam és beszórtam fahéjjal, de nem szórtam rá cukrot. Mert azt minek.  Megkevertem a masszát, egy kb akkora méretű tepsibe tettem, mint a tesómé, jól megtömtem a szilvával, majd kimentem falevelet söprögetni.

Majd rájöttem, hogy meg kellene nyesni a szomorúfűzet is. Aztán gereblyéztem.

Aztán megszomjaztam.

A házba lépve nagyon kellemes illat fogadott........... nahát, Noémi süt valamit??? Majd rá kellett jönnöm, hogy ÉN sütök!!!


Kikaptam a tepsit és pont, de pont a legjobb pillanatban. Még nem égett meg, de már szilárd a teteje, nem esett össze, miután kivettem.


Megkóstoltuk, és ISTENI! A szilva savanyúsága, annyira jól kijön a tésztával, na meg a színe.... piros csíkokat húzott bele a szilva kicsorgó leve :)


Szóval, olyan légies lett, amilyennek lennie kell. Namármost. Ezzel az a probléma, hogy bár még csak most sült ki, a tepsi már félig üres, és még Péter haza sem ért........


A kérdés tehát: hogyan duplázzuk az adagot? Mert gondolom a szorozzunk meg mindent kettővel nem olyan jó ötlet, vagy de?


Tesókám, mégegyszer hálás köszönet a receptért......... süsüssünk, vagy sose hízunk meg!


Puszi


Én


Egyébként a levélírogatáson és a süteményeltüntetésen túl van egy csomó dolog, ami történik velünk. Többek között már a Kingi is jár minden nap svájci oviba. Most még csak lájtosan, mert az óvónők a Marsról jöttek, de már dolgozom azon, hogy közös bolygóra kerüljünk.

Noéminek rettenetesen sűrű lett a heti programja. Egészen konkrétan egyetlen szabad délutánja sincs, és az 5 délutánból háromszor este 6 után jön haza. És ugye akkor jön még a leckeírás.

Lolika megy picológiai felmérésre, mert a tanár úgy ítéli meg, hogy megérdemli, hogy kiemeljék egy spéci csoportba, de ez csak akkor lehet, ha csinálnak neki IQ tesztet, azt meg a picológus tud. Na, majd meglátjuk. Egyszer én is csináltam egy ilyen IQ tesztet, de az eredmányek alapján megállapították, hogy szerves élőlény vagyok, azóta nem hiszek én ebben olyan nagyon.


Hát most röviden ennyi, majd még igyekszem beszámolni, ha kisütök valamit :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Méltatlankodóknak

A pörc

Best of Távol-Kelet