Szerinted.....????

Hihetetlen rafinériával megálldva, és egy kósza ötleten felbuzdulva Apának karácsonyra szakácskönyvet vettem. Na most puff, mindenki eldobta magát. Nem arról van szó, hogy át szeretném adni a konyhai stafétát (ugye, hogy megnyugodtál?) annak sem most, sem később nincs semmi reális esélye, csupán arról szól a mese, hogy ha egyszer az életben, nekem még egyszer napokra távol kell lennem a családomtól, ne azon múljon a pizza vagy nem pizza örök kérdés, hogy van olyan barátunk, aki megvendégeli őket vacsorára vagy nincs. Most legutóbb épp volt annyi, hogy minden este főtt ételt ettek, de azért delente befigyelt egy-egy pizza. Öszintén nem tudom, hogy egy gyerek meddig képes elmenni a pizzaevésben, de azt gondolom valahol 5 nap után tetőzik, mint a Tisza.

Szóval a könyv címe: Főzőkönyv pasiknak, és tényleg nekik való. Minden recept úgy kezdődik, hogy nyiss ki egy sört, alapmértékegység a söröskorsó, és elég szájbarágósan mondja el, hogy mit kell csinálni. Tehát nyilvánvaló volt, hogy Apát fel kell avatni, ezért a hétvégén ő főzött. Vérprofi, előszöris mert a gyerekekkel jó későn ment el megvenni a hozzávalókat (ezen ünnepi alkalomra vendégeket is hívtunk) és én aggódva, hogy a vendégek hamarabb itt lesznek, mint a hozzávalók, gyorsan odatettem a krumplipüréhez a krumplit főni, tehát a szakács a köretet azonnal ki is pipálhatta. Hazaérve gyorsan megcsinálta a húst: Pleskavicát csinált (na ez most nem biztos). Szóval nekiáll a melónak, erre közli: Anya, nyiss ki nekem egy sört, légyszi....- vérprofi én mondom nektek! Azonnal eltér a receptől. Nem kinyit, hanem kinyittat egy sört! Valahonnan innen mérik a mesterszakácsokat is.

A mester megsütötte a húst. Igazán ízlett mindenkinek. Másnap gondoltam, megesszük a maradékot és főzök hozzá egy jó húslevest. Loli csak levest evett, másodikat nem kért. Cserébe levest akart enni megint. Az alábbi jelentet ekkor játszódott le:

Anya: Akkor mit kérsz? L: Levest, de olyat, amilyet az előbb ettem!

Anya: Nincs másmilyen, csak olyan. Azt kérsz? L: igen, de olyat, amilyet az előbb ettem!

Anya: Nincs másmilyen! Hozom. - kimegyek a konyhába, ekkor a kisded az Apjához fordul:

Loli: Szerinted megértette????

 

Megjegyzések

  1. :DDDDDDDDD

    Nagyon cuki!!!

    A férjed pedig már 14 éve is tudott főzni, emlékszem :) Különben tényleg profi, egy igazi pasi szívesen és jól főz (persze csakis hétvégeken), de az ilyen krumplipucolás témát inkább az asszonynépre hagyja, okosan.

    VálaszTörlés
  2. @Krisz_: Mit főztem? Én csak palacsintára emlékszem, meg arra, hogy a tükörtojást nemrég elrontottam :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Méltatlankodóknak

A pörc

Best of Távol-Kelet