Autók 100000 kilométeren

Párom jóvoltából heti rendszerességgel olvasom a német Auto Bild magazint. Sok olyannal szolgál, amivel más autósújság nem - például 1-2 évvel előre szinte közölnek képeket még be nem mutatott modellekről. Olyan képeket, amelyek utólag helyesnek bizonyulnak.

Tanulságos nézni, hogy az újság hogyan viszonyul egyes autómárkákhoz. Először is, vannak a több oldalas összehasonlító tesztek. Ezek hosszan foglalkoznak az autók helykínálatával, motorral, futóművel, de a végén kevés olyan dolgot tudunk meg, amit egy próbaút során ne derülne ki. És persze a végén a német autó nyer. (Az Opel és a Ford most nem számít németnek.) Példa a múlt heti számból: Ford Focus CC, Opel Astra TwinTop, Peugeot 308 CC, Renault Megane CC, VW Eos - a győztes természetesen a legnémetebb, vagyis az Eos.

Éles helyzetben, autóvásárláskor azonban fontos az is, hogy az adott típus mennyire megbízható. Erről az összehasonlító tesztek semmit sem mondanak. De az Auto Bild jó újság, van más módja annak, hogy ezt megtudjuk. Ott van például az olvasói panaszláda, meg az ezekből készített statisztika. Nemrég egy egész cikket szenteltek annak, hogy szép és kifinomult a VW Eos háromrészes csukható teteje, viszont rengetegen panaszkodnak, hogy beázik. Hát, ez az a rész, ami a fenti tesztből hiányzik, pedig az volt később.

Az újság egyik leghasznosabb része, amelyben százezer kilométeren át nyúznak egy-egy típust. Ennyit persze egy mai kocsinak simán ki kéne bírnia, de a tapasztalat szerint nem mindegyik teszi. A teszt során minden hibát, terven felüli szervizlátogatást feljegyeznek, a végén pedig az autót atomjaira szedik, és megnézik belülről is. Hibapont jár minden apró és nagy dologért: 10 pont, ha az autó nem megy el a saját lábán, 1 pont az elnézhető apróságokért.

Legutóbb a BMW 130i-t "nyúzták meg", az eredmény: a BMW minden idők legkevesebb hibáját produkálta, konkrétan nulla hibaponttal. Egy autó persze nem jelentős minta, de mindenképpen alaposabb, mint az összehasonlító tesztek.

Végül álljon itt az elmúlt pár évben tesztelt autók eredménye. Tanulságok: 1. egy autó mindig elromolhat 2. a trend azért néha látszik.

HelyezésTípusHibapont
1.BMW 130i0
1.Mazda 6 Sport 1.8 MZR Comfort0
3.Mazda 5 2.0 MZR-CD Top1
3.Toyota Prius HSD1
5.BMW 320i Touring3
6.Skoda Octavia II Combi 1.6 FSI5
7.Mercedes E320 CDI T Elegance6
8.Ford Focus 1.6i Turnier8
9.Ford S-Max 2.0 TDCi Trend9
9.Ford Mondeo 1.89
9.Opel Vectra 2.29
12.BMW 745i10
13.Honda Civic 1.8i Sport12
13.Honda Jazz 1.412
13.Renault Clio 1.412
13.Mercedes B180 CDI12
17.Fiat Panda 1.1 8V Active13
18.Hyundai Getz 1.114
18.BMW 318i (E46)14
20.Toyota Avensis 2.0 D-Cat15
20.VW T5 2.5 TDI Multivan15
22.VW Lupo 1.4 TDI16
23.Audi A6 Avant 27 TDI17
23.Opel Meriva Cosmo 1.7 CDTI17
25.Mini Cooper18
26.Hyundai Elantra 1.621
27.Renault Kangoo 1.9 dTi22
28.Alfa Romeo 147 2.0 T.S.23
28.BMW X3 2.0 D23
28.BMW X5 3.0 D23
31.Mercedes A 170 CDI24
31.Mercedes C 220 CDI T24
33.Opel Zafira 1.825
33.Volvo XC90 D525
35.VW Golf V 1.426
36.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V Distinctive28
36.Opel Astra (H) 1.9 CDTI28
38.Opel Astra (G) 1.629
38.Mercedes ML 270 CDI29
40.Ford Fusion 1.630
40.Ford C-Max 2.0 TDCi30
42.Skoda Fabia 1.4 16V31
43.Skoda Octavia Combi 1.9 TDI32
44.Fiat Punto 1.233
44.Jaguar S-Type 3.033
44.Renault Megane 1.633
44.Renault Laguna 1.9 dCi33
48.VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline41
49.Citroen C8 2.2 HDi SX FAP45
50.Peugeot 307 HDi 110 FAP46
51.VW Polo 1.2 Comfort56
52.VW Touran 2.0 TDI Trendline77

 

Megjegyzések

  1. Vicces lenne a listában látni egy Moszkvicsot vagy egy klasszik Daciat, mondjuk 4000 ponttal :)

    VálaszTörlés
  2. Ja, nem lenne rossz! Egyszer benevezünk egyet :)

    VálaszTörlés
  3. Én ebben nem igazán hiszek. Ahány autós cég, annyi teszt, pl. a Saab annak örül, hogy a Dekra 50.000 km-s és 100.000 km-s felméréseiben a 9-3 legyőzte az Avensis, meg az A4-est. Így aztán én is örülök. Ha majd elromlik, akkor meg nem... :-)

    VálaszTörlés
  4. pwheeler: nem gondolom, hogy a fenti lista mindenható. Ugyanakkor érdekesnek találom, hogy olyan márkáknál, amelyekből sok szerepelt a felmérésben, mekkora az eltérés a vélt vagy valós presztízs és az eredmények között.

    VálaszTörlés
  5. újra regisztráltattam magam, azért ez a hülye név, bocsi Petya! (persze vmi másik marha - én) már lefoglalta a nevem... :-)

    csók, Pisti

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sokkterápia

Az ima ereje

A csoda maga