Webmester vs. Kereső

Mivel a családom messzebb van a nettől, mint én, gondoltam megragadom a lehetőséget, és kézbe veszem a családi sajtót. Előre bocsátom, hogy nem vagyok olyan szórakoztató, mint a párom :)

A konferencia (angolul), ahol voltam, a hangzatos "Search Marketing Expo" címet viseli. Marketing, merthogy mindenki azt szeretné, hogy mindenki az ő oldalára kattintson - több látogató az több reklám, több eladott termék, vagyis több zseton. Ehhez pedig az kell, hogy a weboldal a keresési találatok legelején legyen. A rendezvény lényege annak megvitatása volt, hogy ezt hogyan lehet elérni. Mondanom sem kell, némelyik módszer erősen feszegeti a fair play kereteit.

Van ugye kétféle résztvevő: a egyik, a keresők (mi meg még ketten), a többi a mindenki más. Természetesen mi mint Google igyekeztünk minden kérdésre válaszolni, de valahol mindig a PageRank lett a vége. Kicsit úgy éreztem magam, mint egy mozgó céltábla (vagy egy Hollywoodi sztár - nézőpont kérdése). Amikor Google-os pólóban végigsétáltam a standok között, éreztem, hogy minden szem rám szegeződik. Fura volt, sosem dolgoztam még ennyire felkapott cégnél. Azért a lényeg sikerült. Azért jöttem ide, hogy ha már ilyen nagyon fontos dolgon dolgozom, akkor legalább egyszer lássak élőben webmestereket :) Nos - láttam! Most már tudom, milyen komoly iparágot teremtett a cégem, pedig csak az idén 10 éves.

Vajon ha Larry és Szergej annak idején az oldalon levő mogyorók alapján rangsorolja a szájtokat, akkor most mindenki mogyorótermesztéssel foglalkozna? Azt hiszem, ezt már nem fogjuk megtudni...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sokkterápia

Az ima ereje

A csoda maga